Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w przedszkolu polega na:
– rozpoznawaniu i zaspakajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz rozpoznawaniu jego indywidualnych możliwości psychofizycznych;
– wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych;
– rozwijaniu umiejętności wychowawczych nauczycieli oraz rodziców.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna udzielana jest z inicjatywy:
– rodziców dziecka;
– dyrektora;
– nauczyciela;
– specjalisty zatrudnionego w przedszkolu;
– pielęgniarki;
– poradni psychologiczno – pedagogicznej;
– pracownika socjalnego;
– asystenta rodziny;
– kuratora sądowego.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest w szczególności dzieciom:
– niepełnosprawnym;
– zagrożonych niedostosowaniem społecznym;
– z zaburzeniami komunikacji językowej;
– ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się;
– z chorobami przewlekłymi;
– z niepowodzeniami edukacyjnymi;
– z zaniedbań środowiskowych wynikających z trudnych warunków bytowych rodziny;
-z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub zmianą środowiska.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest:
– w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem;
– w formie zajęć specjalistycznych;
– w trakcie zajęć rozwijających uzdolnienia;
– w formie porad i konsultacji.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest organizowana i udzielana we współpracy:
– z rodzicami dzieci w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń;
– z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi;
– z innymi przedszkolami, szkołami i placówkami;
– z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz rodziny i dzieci.
Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu jest dobrowolne i nieodpłatne. (Jeżeli rodzic nie chce korzystać z pomocy psychologiczno-pedagogicznej musi złożyć pismo, że rezygnuje z takiej pomocy).
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
– zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – organizowane są dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
– zajęcia logopedyczne – organizowane są dla dzieci z zaburzeniami mowy.
– zajęcia rozwijające uzdolnienia przy wykorzystaniu aktywnych metod pracy.
– porady, konsultacje, warsztaty i szkolenia;
– bieżąca praca nauczyciela z dzieckiem
ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W GRABOSZYCACH
.